Pad van de medewerker

Contractondertekening en startersuitleg

Telefonisch contact na het sollicitatiegesprek

De begeleider contacteert de nieuwe medewerker telefonisch om een datum af te spreken om het contract te ondertekenen. 

Tijdens dit gesprek worden praktische zaken opnieuw overlopen zoals mobiliteit, flexibiliteit, combinatie gezin/werk. Indien tijdens het gesprek geen nieuwigheden opduiken, geeft de begeleider de datum, het uur en de locatie van de contractondertekening door. Ter bevestiging  wordt er een schriftelijke uitnodiging gestuurd naar de medewerker. De begeleider geeft via het formulier 'aanmelden nieuwe starter' de gegevens van de nieuwe medewerker door aan de dienst personeelsbeleid. Tot slot vult de begeleider juno aan.

Indien na het telefonisch gesprek er twijfel is om de kandidaat al of niet aan te werven, bespreekt de begeleider dit met het team en de teamleider en nemen zij hier samen een beslissing over. 

Documenten

Contractondertekening en eerste informatie-overdracht

Tijdens dit moment wordt het contract met de nieuwe medewerker besproken en ondertekend. Aansluitend krijgt de medewerker praktische informatie over de organisatie. De afsprakennota, wettelijke en vervangende feestdagen worden hierbij toegelicht. Indien nodig, kan een mentor extra ondersteuning bieden bij het doornemen van deze documenten.

Aanpak:

  • De onthaalmap wordt digitaal overlopen met de nieuwe medewerker.
  • Het arbeidsreglement wordt nadien via e-mail verstuurd en is steeds raadpleegbaar via de IN-Z app.
  • De afsprakennota en aftekenformulieren worden, indien gewenst, op papier meegegeven. Deze wordt afgedrukt door de begeleider/administratieve.
  • De aftekenformulieren worden gebundeld en zoals gebruikelijk bezorgd aan personeelsdienst (pd).

Documenten