Het kennismakingsgesprek is positief verlopen en de medewerker komt in dienst
Binnen IN-Z Maatwerkbedrijf moeten we een aantal zaken voor ogen houden.
- In de ideale situatie is de goedkeuring CMW (loon- en begeleidingspremie) in orde vooraleer de kandidaat in dienst komt.
- Zijn we ervan overtuigd dat de aanvraag in orde zal komen, maar kan de werking niet wachten tot de effectieve goedkeuring. Bespreek dan met je teamleider/projectleider en de dienst HR welke andere mogelijkheden er nog zijn. Opgelet, deze mogelijkheden hangen samen met de financiële middelen van de organisatie en zijn dus geen optie in alle gevallen.
Van zodra het duidelijk is wanneer de medewerker in dienst kan komen, neemt de begeleider telefonisch contact op om een datum in dienst af te spreken en een moment vast te leggen voor de contractondertekening.
- Tijdens dit gesprek worden ook een aantal praktische zaken opnieuw overlopen zoals mobiliteit, flexibiliteit, combinatie gezin/werk. Indien tijdens het gesprek geen nieuwigheden opduiken, geeft de begeleider de datum, het uur en de locatie van de contractondertekening door. Ter bevestiging wordt er een schriftelijke uitnodiging gestuurd naar de medewerker (via mail/ Eeedo).
- De begeleider geeft via het formulier 'aanmelden nieuwe starter' de gegevens van de nieuwe medewerker door aan de dienst personeelsbeleid.
- De dienst PB heeft de goedkeuring CMW nodig om de kandidaat in dienst te zetten, bezorg deze dan ook zo snel mogelijk aan hen!!
- Tot slot vult de begeleider juno verder aan.
Indien na het telefonisch gesprek er twijfel is om de kandidaat al of niet aan te werven, bespreekt de begeleider dit met het team en de teamleider/projectleider en nemen zij hier samen een beslissing over.
Documenten
Formulier 'Aanmelden Starter / stagiair / AMA'
Contractondertekening:
Tijdens de contractondertekening wordt het contract met de medewerker overlopen. Hierna krijgt de nieuwe medewerker praktische informatie in verband met het reilen en zeilen binnen IN-Z Maatwerkbedrijf. Een tolk kan ook worden ingeschakeld (contactpersoon/familielid van de kandidaat).
Ter voorbereiding van deze bespreking, drukt de begeleider volgende documenten af:
- het uurrooster
- het feestdagenschema
- het arbeidsregelement
- afsprakennota